Makelaarsland zet massaal sociale netwerken in bij huizenverkoop

Door

Makelaarsland

op

1 augustus 2011

Sociale netwerken worden het nieuwste wapenfeit van Makelaarsland om de huizenmarkt te stimuleren. Huizenverkopers kunnen hun sociale netwerken zoals Twitter, Hyves, Facebook en Linkedin integreren en daarmee duizenden nieuwe bezoekers naar hun woning trekken.

Snel en eenvoudig

Verkopers kunen eenvoudig en snel hun ‘Te koop’ staande woning promoten via de sociale media buttons die de verkoper bij zijn of haar woningpresentatie vindt. Ook vrienden, familie of geïnteresseerden kunnen een woning via sociale netwerken delen. Met een enkele klik wordt het adres van de woning plus een foto naar keuze op facebook, hyves of twitter geplaatst.

HelpMee!

Ook kan de verkoper zich gratis aanmelden voor het HelpMee! platform. Binnen dit platform roept de verkoper vrienden, familie, buren en collega’s op om mee te helpen bij de verkoop van zijn of haar ‘te koop’ staande huis. Helpenden kunnen informatie over de woning met een enkele klik via e-mail of sociale media verder sturen, zodat de verkoper binnen de kortste keren een zeer groot netwerk heeft opgebouwd dat helpt met de zoektocht naar een koper.

Geschikte koper

De gunstige huizenprijzen en lage rentestand betekenen voor veel mensen, normaliter, de ideale tijd om een woning te kopen. Door het onzekere klimaat blijft de koper echter terughoudend. De huizen die in de huidige markt nog wel verkocht worden zien er verzorgd uit, worden goed gepresenteerd met  een scherpe vraagprijs en worden met extra promotiemiddelen zoals sociale media onder de aandacht gebracht.

Geschreven door