Onderzoek De Scherpe Pen bevestigt succesformule Makelaarsland

Door

Makelaarsland

op

19 april 2011

De NVM Open Huizen Dagen trekken al jaren duizenden woningzoekenden die op een laagdrempelige manier meerdere huizen kunnen bezichtigen. Naar aanleiding van de open dag in maart schreef Han Tuttel het artikel:

Waarom gaan kopers naar een Open Huizen Dag?


Tuttel haalt Martin Hammega aan, die één van zijn klanten verzoekt om tijdens de Open Huizen Dag alle bezoekers de volgende vraag te stellen:

Waarom kom je vandaag wel bij het Open Huis kijken, maar niet in de weken er voor?

De verkoper ontvangt die dag 8 kijkers. Zes van hen geven aan dat zij de houding van makelaars akelig vinden. Citaat van een van de kijkers:

“Je wordt in 10 minuten door een huis gesleurd en vervolgens moet je een bod doen, zo niet, dan word je 8 x gebeld om een reactie”.

Unieke formule Makelaarsland


Op de groeiende ontevredenheid van verkopers en potentiële kopers over de bezichtigingen van een makelaar hebben wij ruim 6 jaar geleden een formule ontwikkelt, waarbij de verkoper zelf de bezichtigingen begeleidt. Wie kent zijn woning en buurt immers beter dan de verkoper zelf? Een verkoper is flexibel en neemt de tijd voor een potentiële koper.

Verkoopkans vergroot bij zelf rondleiden belangstellenden.


Een kleine steekproef wijst uit dat de formule van Makelaarsland perfect aansluit op de wensen van potentiële kopers. Het onderzoek is natuurlijk niet representatief, maar geeft volgens mij een goed beeld hoe consumenten denken over het verzorgen van bezichtigingen door de makelaar.

Het is goed om te zien dat de NVM en andere makelaars inzien dat het zelf verzorgen van bezichtigingen veel voordelen biedt. De succesvolle NVM Open Huizen Dagen en de reacties van bezoekers brengen dit goed in beeld.

Geschreven door