15 jaar Makelaarsland
– Jeroen vertelt

Door
Roos van Schaaijk
op

Makelaarsland is jarig. Het is alweer 15 jaar geleden dat we de makelaardij definitief veranderd hebben. In een interview met oprichter en directeur Jeroen Stoop lees je hoe Makelaarsland is geworden wat het nu is.

In 15 jaar verandert er veel. Wat begon op een zolderkamer met z’n tweeën is uitgegroeid tot een bedrijf met bijna honderd medewerkers. Dat vereist een andere aanpak waarbij het de kunst is om de focus te houden op hetgeen Makelaarsland mee is begonnen. Mensen helpen met de verkoop en aankoop van hun huis op een betaalbare en transparantie manier.

Gefeliciteerd met dit lustrum! Wat maakt jou het meest trots?
Wat mij het meest trots maakt is de verandering die wij de afgelopen 15 jaar in de makelaardij hebben gezien. Net als Makelaarsland werken steeds meer makelaars met vaste en heldere tarieven zodat verkopers en kopers vooraf weten waar ze aan toe zijn.

Wat is/was echt een uitdaging gedurende de afgelopen jaren?
De uitdaging is om jezelf altijd weer opnieuw uit te vinden. Makelaarsdiensten beter, bijzonder en betaalbaar maken is onze missie. Je zult jezelf dus continue moeten uitdagen om nieuwe onderscheidende makelaarsdiensten te bedenken. Zo komen er tegenwoordig veel nieuwe diensten op de markt om klanten inzicht te geven in de waarde van hun woning. Ook wordt er veel meer data rondom hun eigen huis of hun nieuwe huis verstrekt. De uitdaging wordt weer om deze data zo goed te maken dat de huizenverkopen en koper hier blind op kan vertrouwen. Verder zal het zorgen voor een vlekkeloos verloop van het hele aan- en verkoopproces steeds meer worden overgenomen door computers. Deze trend gaat razendsnel waardoor de rol van een makelaar behoorlijk zal veranderen.

Wat is het grootste verschil tussen Makelaarsland in 2005 en in 2020?
De grootste verandering van 2005 naar nu. Daar valt veel over te zeggen. De belangrijkste verandering is het feit dat moderne formules als Makelaarsland niet meer weg te denken zijn ondanks dat de traditionele makelaar het graag anders zou zien. Ook de manier van communiceren is drastisch veranderd. Men komt niet meer bij een makelaar langs maar communiceert via allerlei moderne communicatiemiddelen. Vreemd genoeg is het ouderwetse telefoongesprek nog even levendig als toen. Voor een grote gebeurtenis als het kopen of verkopen van een huis is persoonlijk contact nog steeds superbelangrijk.

Hoe heb je werk en privé al die jaren in balans weten te houden?
Goeie vraag. In 15 jaar verandert er uiteraard veel. Waar ik vroeger alle focus kon hebben op werken heb je nu een gezin die uiteraard ook alle aandacht verdient terwijl je bedrijf groeit. Fit blijven is het allerbelangrijkste om elke dag voldoende energie te hebben om te doen wat je gezin en collega’s verdienen. Ik sport daarom veel en ga dagelijks op de fiets naar mijn werk. En overigens superbelangrijk. Ik kan thuis op alle support rekenen die nodig is.

Wil je meer weten over de werkwijze van Makelaarsland? Je kunt alvast iets lezen in onze informatiebrochure.

Download de informatiebrochure

‘Ja, ik wil deze video kijken!’, denkt je natuurlijk. Klik dan op de knop Akkoord.

Hiermee plaats je automatisch de cookies van het niveau ‘Compleet’, waardoor onze site optimaal werkt. Meer info over onze cookies: privacyverklaring. Hier kun je je keuze achteraf ook altijd aanpassen.