Facebook promotie voor jouw huis: Zo doe je dat!

Door

Rosan Berkhout

op

20 april 2018

Wanneer je eenmaal de stap hebt gezet om te gaan verkopen, wil je dat zoveel mogelijk mensen jouw huis zien. De makelaar zorgt ervoor dat jouw huis wordt aangeboden via het NVM zoekersbestand, funda en de website. Maar er is nóg een belangrijke manier: Facebook promotie.

Zelf doen

Je ziet het vast wel eens voorbij komen: ‘Te koop, een prachtige tussenwoning’ of ‘Ons huis staat in verkoop: graag delen!!’. Vervolgens wordt dit bericht ‘geliked’ en gedeeld en worden er veel mensen bereikt. Gratis en voor niets dus waarom zou je dat niet doen? Omdat het beter kan!

Facebook promotie met ads

Wanneer je namelijk zelf een bericht plaatst, wordt dit onder jouw vrienden gedeeld. Maar zit de toekomstige nieuwe koper van jouw huis ook tussen jouw Facebookvrienden? Want misschien zijn zij zélf net verhuisd of helemaal niet op zoek. Makelaarsland helpt jou om de juiste doelgroep te bereiken met de Facebook promotie via ads. Een Facebookad is letterlijk een advertentie op Facebook. Het grote voordeel hiervan is dat wij een zeer specifieke en relevante doelgroep selecteren waarbij wij de advertentie tonen. Zo komt jouw huis alleen op de tijdlijn van potentiële geïnteresseerden!

Hoe ziet dat eruit?

Er is een kans dat je al eens een advertentie voorbij hebt zien komen want Makelaarsland werkt inmiddels al een jaar met Facebookads. Er zijn verschillende advertenties die wij inzetten voor ons woningaanbod. Wanneer de woning in verkoop staat ter promotie, of zelfs nog vóórdat de woning op funda komt met een ‘Sneak Preview’ advertentie. Hiermee kun je een specifieke doelgroep alvast een voorsprong geven voordat de woning bij het grote publiek op funda wordt getoond.

De prijzen bij Makelaarsland op een rij:

Sneak Preview bij start verkoop

2500+ impressies GRATIS

Tijdens de verkoop

Gemiddeld 1.000+ impressies voor € 35
Gemiddeld 5.000+ impressies voor € 65
Gemiddeld 7.500+ impressies voor € 95

Facebook promotie

Wie ziet jouw huis?

Wanneer je een advertentie hebt gekozen, wordt deze online uitgezet bij een specifiek publiek. Facebook zorgt ervoor dat de advertentie vooral te zien is bij mensen die op zoek (zouden kunnen) zijn naar een huis zoals dat van jou. Hoe werkt dat? We weten wie er in Utrecht en omgeving waarschijnlijk geïnteresseerd is in huizen in jouw prijsklasse. Op de tijdlijn van deze groep zal de advertentie als eerste getoond worden. Daarna ‘leert’ het systeem van elke bezoeker die op jouw Facebookad klikt. Het algoritme zoekt dan mensen die lijken op de personen die op jouw woning hebben geklikt en vervolgens krijgen ook deze personen jouw huis te zien.

Natuurlijk kun je zelf nog extra helpen door de advertentie ook te delen op jouw tijdlijn, want alle beetjes helpen!

De resultaten van de Facebookads zijn zeer goed te noemen, zo wordt het aantal beloofde impressies altijd ruim behaald. Wil je meer weten, bel onze adviseurs of bestel direct Facebookad in ‘MijnMakelaarsland’  bij de extra diensten.

Staat jouw huis nog niet in verkoop en wil je weten wat Makelaarsland voor jou kan betekenen? We bellen je gratis én vrijblijvend om alles uit te leggen.

‘Ja, ik wil deze video kijken!’, denkt u natuurlijk. Klik dan op de knop Akkoord.

Hiermee plaatst u automatisch de cookies van het niveau ‘Compleet’, waardoor onze site optimaal werkt. Meer info over onze cookies: privacyverklaring. Hier kunt u uw keuze achteraf ook altijd aanpassen.