Makelaarsland genomineerd voor Woningmakelaar van het jaar 2012

Door

Makelaarsland

op

15 november 2012

Makelaarsland is genomineerd voor de Woningmakelaar van het Jaar verkiezing. Van alle inzendingen zijn 11 makelaarskantoren geselecteerd door de vakjury. Makelaarsland heeft een nominatie voor de Specialisatie Award.

Binnen de woningmakelaardij specialiseert Makelaarsland zich als verkoopmakelaar onder het motto ‘verkopen doen we samen’. Makelaarsland creërt creatieve marketingstrategieën om een concurrentievrije markt te ontwikkelen binnen een traditioneel vakgebied. Een zogeheten ‘Blue Ocean’- strategie. Onderstaand interview met , oprichter en directeur van Makelaarsland, heeft geleid tot de nominatie.

Hoe geef je vorm aan jouw specialisatie?

De verkoper is bij Makelaarsland zelf actief  en doet onder andere de bezichtigingen. Door deze actieve rol te combineren met geavanceerde software, NVM-kwaliteit en vaste lage kosten (ongeacht ligging, grootte of prijs van de woning) is een succesformule ontstaan met een sterk onderscheidend vermogen. Het imago en de schaalgrootte heeft voor ons een blauwe oceaan ontwikkeld in de makelaardij. Hierdoor zijn wij na 7 jaar de meest succesvolle makelaar van Nederland.

Waarmee onderscheid je jou van andere makelaars in dit segment?

In tegenstelling tot traditionele makelaars is de formule ‘verkopen doen we samen’ de kernactiviteit. Makelaarsland werkt landelijk en heeft 80% van de werkzaamheden gecentraliseerd. Tezamen met een hoge mate van automatisering is het mogelijk gemaakt om het verkopen van woningen duizenden euro’s goedkoper te maken zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van dienstverlening. Er zijn vele kopieën van onze formule gekomen. Het onderscheid zit in het continu zoeken naar nieuwe mogelijkheden en diensten voor de klant, alsmede het bouwen van geavanceerde software afgestemd op de behoefte.

Wat maakt dat je succesvol bent met deze specialisatie?

Makelaarsland heeft de makelaardij bekeken vanuit de consument. Door elementen te schrappen, te creëren, te versterken en af te zwakken ontstaat een ‘blue ocean’ matrix die handvatten geeft  voor de verder ontwikkeling van een formule. Deze aanpak heeft gezorgd voor een duidelijke keuze  van één dienst binnen één specialisme. Transparantie en duidelijkheid zijn belangrijke elementen die juist in de traditionele makelaardij ontbreken. De klant heeft onze formule gewaardeerd en massaal voor Makelaarsland gekozen met marktleiderschap als gevolg.

Waarom vind je dat je moet meedingen naar deze award?

Makelaarsland heeft het meest adequaat ingespeeld op het moderne internettijdperk. Ook in deze tijd van crisis weten wij ons prima staande te houden door ons schaalbare businessmodel. Makelaarsland loopt voorop als we kijken naar aspecten als social media (geavanceerde facebook integratie en YouTube kanaal) en een mobiele website (dit jaar gelanceerd). Daarnaast staan we echt voor de consument en proberen ook de hedendaagse problematiek van huizenkopers en verkopers onder de aandacht te brengen. Zie diverse blogartikelen.