Social media hebben een ondersteunende rol bij de verkoop van een woning. Zij zorgen ervoor dat een woning onder de aandacht wordt gebracht bij de juiste doelgroep.
Social media: wat gebruik je waarvoor?
Inmiddels bestaan er tientallen sociale netwerken die ingezet kunnen worden bij de verkoop van een woning. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan Facebook of Twitter, maar ook netwerken als Google of Pinterest kunnen helpen bij het verkopen van je huis. Hieronder vind je de belangrijkste:
- Facebook: Schakel je vrienden en familie in om de juiste koper te vinden!
- Twitter: Stel al jouw volgers op de hoogte dat je woning te koop staat.
- LinkedIn: Laat je zakelijke contacten weten dat je je woning gaat verkopen.
- Youtube: Vertel iedereen in een pakkende video alles over je woning. Heb je een video gemaakt en deze op Youtube geplaatst, vergeet deze dan ook niet te delen via Facebook, Twitter of Linkedin!
Facebookcampagnes voor relevanter bereik
Een facebookcampagne is een advertentie, die eruitziet als een gewoon facebookbericht. Wij maken deze advertentie van jouw te koop staande huis en zorgen ervoor dat deze op de facebooktijdlijn van minstens 1.000 mensen verschijnt. En niet zomaar 1.000 mensen. Onze slimme technologie ‘zoekt’ naar mensen waarvan de kans groot is dat ze op zoek zijn naar een huis als dat van jou.
Voorbeeld: Jouw woning wordt op onze website opvallend vaak bekeken door mensen uit Rotterdam. De koppeling die wij met Facebook hebben, leest de profielen van deze mensen op sociaal demografisch niveau, zodat deze mensen vervolgens getarget worden. Dit is enorm effectief zowel qua bereik als qua doelgroep.